25 Haziran 2026 - Perşembe
TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...
TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...
Yazar - Murat Kaya
Okuma Süresi: 43 sn.
282 okunma

Murat Kaya
-TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...
"Tarihten alınacak en büyük ders,insanların tarihten ders almamasıdır..." (Hegel)
"En yüksek makamlar,en kaygan yerlerdir."(Montaigne)
"Hırs büyüdükçe ,sahibini küçültür." ( J.J.Rousseau)
" İnsan savaşırken, canavarlaşmamaya dikkat etmelidir.Çünkü uçuruma uzun süre bakarsanız, uçurumda size bakar."
F.Nietzsche
Epir kralı Pirus;
Roma ordularını yener,
zafer onundur. Fakat ölen komutanlar askerler de onundur.Kaybedilen gelecek de onundur...Ve şöyle der:
"Romalılara karşı bir zafer daha kazanırsam, tamamen mahvolacağım..."
M.Ö.272'de, Epir'de sokak ortasında kafasına atılan bir taş ile öldü...
Etme bulma dünyası...
Alma mazlumun ahını,çıkar aheste aheste...
"İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür, ama insanı insan yapan,ağzından çıkan sözdür." Mevlana
24/06/2026
Murat KAYA/Eğitimci
Yorumlar (0)
Tüm Yazıları