25 Haziran 2026 - Perşembe

TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...

TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...

Yazar - Murat Kaya
Okuma Süresi: 43 sn.
282 okunma
Murat Kaya

Murat Kaya

-
Takip EtGoogle News
TARİHTEN DERS ALABİLMEK,ERDEMDİR...
"Tarihten alınacak en büyük ders,insanların tarihten ders almamasıdır..." (Hegel)
"En yüksek makamlar,en kaygan yerlerdir."(Montaigne)
"Hırs büyüdükçe ,sahibini küçültür." ( J.J.Rousseau)
" İnsan savaşırken, canavarlaşmamaya dikkat etmelidir.Çünkü uçuruma uzun süre bakarsanız, uçurumda size bakar."
F.Nietzsche
Epir kralı Pirus;
Roma ordularını yener,
zafer onundur. Fakat ölen komutanlar askerler de onundur.Kaybedilen gelecek de onundur...Ve şöyle der:
"Romalılara karşı bir zafer daha kazanırsam, tamamen mahvolacağım..."
M.Ö.272'de, Epir'de sokak ortasında kafasına atılan bir taş ile öldü...
Etme bulma dünyası...
Alma mazlumun ahını,çıkar aheste aheste...
"İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür, ama insanı insan yapan,ağzından çıkan sözdür." Mevlana
 
24/06/2026
Murat KAYA/Eğitimci
 
#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Tüm Yazıları